Lyhört och flexibelt partnerskap

Under tiden du hyr

På Pulsen Fastigheter är vi lyhörda och flexibla.

Önskar du en till innervägg? Behöver du mer förvaring? En annan väggkulör? Kontakta oss så tittar vi på möjligheterna tillsammans. Vi är väldigt måna om att du ska trivas i din lokal hos oss och uppskattar alla möjligheter till förbättring! Vi vill ständigt utveckla det gemensamma området runt din verksamhet. Om du har önskemål och förslag till hur vi kan skapa en mer trivsam miljö för alla, höra gärna av dig.

Nedan besvarar vi vanligt förekommande frågor om att hyra av oss.
Hittar du inte svar på din fråga?
Ta då gärna kontakt med oss så hjälper vi dig!

Hur felanmäler jag?

Är det något som inte stämmer i din lokal? Vi hjälper dig! Tänk bara på att saker såsom trasiga glödlampor och andra förbrukningsvaror är hyresgästens ansvar. Det vi ansvarar för är följande:

  • Yttre underhåll och skötsel av fastigheten (fasad, fönster, tak och entréportar)

  • Fastighetens installationer såsom vatten, värme, ventilation, hissar och el

  • Renhållning av allmänna utrymmen

  • Snöröjning och halkbekämpning

    Behöver du ändock göra en felanmälan görs den via Mina Sidor, eller kontakta oss för att reda ut huruvida en felanmälan behövs göras eller ej.

Hur får jag tillgång till förvaring och förråd?

Vi har massvis med förvaringsmöjligheter. Kontakta oss så tittar vi på möjligheterna!

Kan jag hyra parkeringsplats eller garage hos er?

Finns att hyra för företagshyresgästerna, både med och utan el, och det är bara att kontakta oss!

Hur gör jag om jag vill skylta min verksamhet?

De flesta av våra hyresfastigheter har ett särskilt skyltprogram att följa.

Om du vill ansöka om att sätta upp en skylt för din verksamhet, behöver du kontakta oss för att erhålla en särskild ansökan. Tänk på att fasadskyltar behöver bygglov. Hör av dig till oss så går vi igenom vilka behov ni har tillsammans!

Behöver jag som företagskund tänka på sopsortering?

Vi på Pulsen Fastigheter brinner för hållbarhet. Vi återbrukar så långt det går, även i våra egna kontor, och för oss är hållbarhet inte bara ett ord, utan något vi lever efter. Därför är vi väldigt noga med att avfallshanteringen sker på ett korrekt och miljövänligt vis. 

I Pulsenområdet har vi tre olika stationer med full sortering. Vi rekommenderar att varje lokalhyresgäst har avfallssortering på sina kontor som sedan slängs på våra stationer.

Här är några saker att tänka på:

  • Returpapper: Lägg dina kontorspapper i en återvinningslåda. När den är full tömmer ni den i returpappersbehållaren på vår avfallsstation.

  • Farligt avfall: Du kan sortera toners, glödlampor, batterier, lysrör mm direkt i sorteringskärlet för farligt avfall.

  • Extra sortering: Wellpapp, glas, plast, metall kan du lägga direkt i avsedda kärl. 

  • Skrymmande: Har ni enstaka uttjänade möbler, säckar med brännbart, eller bildskärmar och sladdar så har vi särskilda stationer för detta. Se på kartbild för brännbart-container eller stationen "panta sladden".

Större skrymmande föremål ber vi er köra till närmsta kommunala återvinningstation. Via kommunens egna webbplats kan ni läsa om vilka som finns i ert närområde här.

TÄNK PÅ!

Undvik att lämna sopor på golvet eller utanför soprummet. Det lockar till sig skadedjur och orsakar extra arbete för våra fastighetsskötare. Tänk på att du kan bli ersättningsskyldig om du lämnar sopor som orsakar en extra avgift för oss.

I våra fastigheter i centrum försöker vi i möjligaste mån tillgodose med ett utrymme för avfallshanteringen, men vänligen notera att det är hyresgästen själv som har det primära ansvaret för avfallshantering. Läs mer i hyreskontraktet under ”särskilda bestämmelser”.

I våra fastigheter i Pulsenområdet sköts avfallshanteringen idag genom Remondis. Du kan enkelt se tömningsdagar eller boka ytterligare tömning via QR-koden som sitter uppsatt vid sorteringen.

Tänk på att:

  • De bruna papperspåsarna med matavfall får ej läggas i plastpåse. (Om du tycker att det blir ”för blött”, använd dubbla papperspåsar!)

  • Stora kartonger ska antingen plattas till eller lämnas på närmaste återvinningsstation.

  • Avfallet skall tömmas ut i kärlen och inte slängas samlat i exempelvis en plastpåse.

Grovsopor

Möbler och andra grovsopor får ej lämnas i soprummen utan ska köras till återvinningsstation. Tänk på att du kan bli ersättningsskyldig om du lämnar stora föremål som ej kan sorteras i eller utanför soprummet.

 

Pre-owned på Pulsen Fastigheter 

Vi brinner som sagt för återbruk. Kanske har du en hel och ren möbel som inte används längre? Låt oss ta hand om den och se om en annan hyresgäst har användning för den. Likaså om du behöver möbler, kontakta oss innan du köper nytt så kan vi titta vad som finns på vårt möbellager! Vi har skrivbord, kontorsstolar, bokhyllor, byråer och mycket annat.

Behöver jag informera er om förändringar av bolagsform eller moms?

Om du avregistrerar ditt företag från moms behöver du informera oss för att slippa betala avgifter för exempelvis avdragsrätt. Likaså om du ändrar bolagsform från exempelvis enskild firma till aktiebolag behöver vi veta det.

Sortera mera

Sortera dina Sopor så skräpet kommer rätt!

Inom Pulsenområdet i Borås hittar du avfallsstationerna enligt kartan nedan.

Tack för att du sopsorterar!

Behöver du hjälp?